fredag 22 september 2017

Calluna i ampel



                              ( bloggsamarbete med   HUISKULA)

 Calluna gör sig riktigt bra i ampel
också istället för att bara stå i kruka.
Här lade jag ihop fyra stycken vita plantor
riktigt tätt  för att få dem att
se ut som en enda stor. 


Hängde ampeln skyddad under tak 
så den borde klara sig 
tills vintern tar den.


I växthuset satte jag en grön Calluna med
gulskiftande toppar. 
De står sig också jättelänge.
Passionsblomman ovanför är fortfarande
fräsch och växer lite ännu.
Men den har strejkat med blomningen
i sommar. När jag fick  den 
hade den några utblommade blommor
som såg ut att ha varit hel vita. 
Ska försöka övervintra den inomhus 
till nästa år, för jag vill gärna se den blomma. 


2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Ljung är fint, de naturliga färgerna är vackrast, ser lugnt och harmoniskt ut.
    Passionsblomman är riktigt fin, tror jag har en fröpåse som aldrig blev sådd, får prova nästa säsong.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Ljung lika pålitlig och oumbärlig på hösten som penséerna på våren. Jättefint med både ampel och kruka.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera