tisdag 18 oktober 2016

Seg som en julros




När allt annat är vissnat runtom
står hon ännu kvar där grön och grann.
Julrosen som blommat oavbrutet sen juli(!)
och fortfarande full av nya knoppar.


Hon sticker verkligen ut nu 
mitt i bland allt det bruna som frosten redan tagit.
Bladen ser nästan konstgjorda ut
när de ännu är så här gröna och fina.
Endast några små maskhål vittnar
om att det inte är några plastblad..


Ska nog minsann skaffa mig flera sorter
och färger av de här "sköningarna",
som tycks gilla läget hur länge som helst.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Skaffade mig en ny, för några veckor sedan. De är riktiga skönheter.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Vad läckra bilder. det är verkligen en växt att njuta av nu på hösten mina vita är på gång med många knoppar. även en ljusrosa har visat sitt lilla huvud.Den mörka som du har blommar först i vår hos mig.
    Nu njuter vi höstens härligheter
    Kram Meta

    SvaraRadera