söndag 4 september 2016

Blomstermorot




Sent började den blomma här,
blomstermoroten,
 men tur att den hann i allafall.
Första gången i min rabatt men
absolut inte den sista, tycker den är för ljuvlig.
Nästa år vill jag  ha flera ,
kan man månne ta frön av dem?


Av knappt tio  frön som grodde
hade jag ändå tur och fick flera färgnyanser av dem.
Vita , vinröda och troligtvis en rosa på gång.
Stjälkarna är oerhört stadiga och 
de har inte lagt sig trots både regn och storm 
som tidigare farit fram här.
Sådana blommor gillar jag!

3 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    De är riktigt fina, försökte så dem men lyckades inte.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. De är tvååriga så de kommer igen nästa år.även om de blommat i år vad jag förstår. Det går att ta frön, jag sådde i år och de är så fina. Hela den där bollen som drar ihop sig är det frön i.Ska åxå sätta fler. Helfrälst i dom
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera